بابک اسماعیلی


زلف سخن

First Page English Weblog Weblog Archives About me Contact me Photo Blog

یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۸٤


چندی قبل یک شرکت آمریکایی به نام «آمریکا آنلاین» با اقدامی شیطنت‌آمیز، برای معارضه با قرآن کریم، به اصطلاح سوره‌هایی را با نام‌های «مسلمون»، «تجسد»، «وصایا» و «ایمان» با تقلید و تحریف از آیات قرآن و با مضامین باطل و خرافی بر روی شبکه‌ی اینترنت عرضه کرد. اخیرا نیز سایت دیگری متعلق به یک شرکت انگلیسی به نام Suralikeit.uk  اقدام به ارائه و نشر همان صفحات چهارگانه کرده و در بیانیه‌ی موذیانه‌ای، ضمن تقسیم‌بندی مسلمانان به معتدل و افراطی، ادعا نموده که معتدل‌ها از این صفحات استقبال، و افراطی‌ها با آن به شدت برخورد کرده‌اند!!
نویسنده‌ی این صفحات با تقلید از قرآن و سرقت از آن و مونتاژ ناشیانه و مضحک که بیشتر به یک شوخی و طنز شبیه است، با تغییر الفاظ و ضمیرهای آیات و با به کار گرفتن الفاظی که معمولا یک یا دوبار در قرآن آمده است، یک سلسله مطالب رطب و یابسی به هم بافته و به خیال خود در جهت مقابله با قرآن، به شبکه‌ی اینترنت عرضه کرده است؛ لکن هرکس با قرآن آشنایی داشته باشد، می‌فهمد که این، در حقیقت تحریف قرآن است و نه معارضه‌ی با آن.
معنای معارضه این نیست که شخص در مقام معارضه، از یک کلام فصیح و اسلوب و ترکیب آن، تقلید کند و تنها بعضی از کلمات آن را تغییر دهد و جمله‌ی دیگری از آن بسازد. اگر معنای معارضه این باشد، می‌توان با هر کلامی معارضه کرد.
این متحدیان در این صفحات مجعوله، در برخی موارد، از دو آیه و در جایی از سه، چهار، تا پنج آیه، سرقت نموده و جملاتی درست کرده‌اند. با خواندن این صفحات مجعول در خواهید یافت که چقدر جملات ساختگی آنان با قرآن فاصله دارد.
الف)صفحه‌ی مسلمون:
«الصم(1) قل یا ایها المسلمون انکم لفی ضلال بعید(2) ان الذین کفروا بالله و مسیحه لهم فی الاخره نار جهنم و عذاب شدید(3) وجوه یومئذ صاغره مکفهره تلتمس عفوالله و الله یفعل ما یرید(4) یوم یقول الرحمن یا عبادی قد انعمت علی الذین من قبلکم بالهدی منزلا فی التوراه والانجیل(5) فما کان لکم ان تکفروا بما انزلت و تضلوا سواء السبیل(6) ....؛ بگو: ای مسلمانان! تحقیقا شما در گمراهی دوری قرار دارید. تحقیقا کسانی که به خدا و مسیح او کفر ورزیدند، برای آنهاست در روز قیامت آتش جهنم و عذاب سخت. در آن روز صورت‌ها کوچک و سیاه‌شده، عفو خدا را می‌طلبند...خدا به محمد می‌گوید: تو بندگان مرا گمراه کردی و کافر نمودی! گوید: خدایا! شیطان مرا گمراه نمود و او برای بنی‌آدم، از بزرگ‌ترین مفسدان است... .»
همان‌گونه که مشاهده نمودید، در این تحدی به جای «المص» با جابه‌جایی حروف، «الصم» گذاشته شده است و اغلب موارد آن با تغییر کلمات، از آیات قرآن به سرقت رفته است. در جمله‌های مجعوله به نام سوره‌ی «مسلمون»، بیش از نود درصد آن از قرآن اقتباس گردیده است. 
ب) صفحه‌ی تجسد:
«سبحان الذی خلق السموات فلم یجعل لها حدا(1) و خلق الارض و کورها و جعلها ماء و جلدا(2) قل للذین خدعوا بدعوه الشیطان عمیت بصائرکم فافتریتم علی الله کذبا و کنتم للشیطن سندا(3) ان الشیطان کان للانسان عدوا الدا(4) لو شاء ربکم لا تخذ من الحجاره اولادا له اذ هو الذی قال للکون کن فکان و سبحانه ان یستشیر فی امره احدا(5)....»
حدود هفتاد و پنج درصد صفحه‌ی تجسد، از قرآن استفاده و سرقت شده است.
ج) صفحه‌ی وصایا:
«المذ(1) انا ارسلناک للعالمین مبشرا و نذیرا(2) قل للذین خدعوا بدعوه الشیطان عمیت بصائرکم فافتریتم علی الله کذبا و کنتم للشیطان سندا(3) ان الشیطان کان للانسان عدوا الدا(4) لو شاء ربکم لاتخذ من الحجاره اولادا له اذ هو الذی قال للکون کن فکان و سبحانه ان یستشیر فی امره احدا(5) سبحانه رب العالمین ان یتخذ من خلائقه ولدا(6)....؛....حکم کن به آنچه که به فکرت می‌رسد و در امور بیندیش اندیشیدنی... و در خانه سگ نگه ندارید و بر دیوارها تصویر نکشید. هرگاه خواستید کفش بپوشید، از پای راست شروع کنید و اگر چنین نکردید، غارت بزرگی مرتکب شده‌اید. و اگر دست‌شویی رفتید، به سه سنگ استنجا کنید و از فضله‌ها بگذرید، زیرا آن‌ها را غذای جنیان قرار دادیم و برای مومنان حرام نمودیم... کسانی که از سحر می‌ترسند، هفت مرتبه شیر خشک بخورند، خداوند آنها را از سحر نجات می‌دهد و از شر فراگیر رهایی می‌بخشد... زن دل‌خواه بگیرید، دو تا و سه تا و چهارتا و یا ملک یمین؛ ما دین را برای شما آسان نمودیم. و زمانی که از عمل به این وصیت‌ها فارغ شدی، پس جبرئیل را بخواه که با شتاب هم‌چون ماموری پیش تو می‌آید. و اگر نیامد، به ورقه بن نوفل روی آور و از او استفاده کن، چرا که در این صورت، وحی، امر سختی خواهد بود.»
د) صفحه‌ی ایمان:
« واذکر فی الکتاب الحواریین اذ عصفت الریاح بهم لیلا و هم یبحرون(1) اذ تراعی علی المیاه لهم طیف المسیح یمشی، فقالوا اهو ربنا یهزابنا ام قد مسنا ضرب من الجنون(2) فجاءهم صوت المعلم ان تخافوا انی انا هو افلا تبصرون(3)....؛ یاد کن در کتاب، حواریین را، وقتی که بادها وزید در شب و آنها در دریا بودند. به نظر آمد که مسیح روی آب راه می‌رود، پس گفتند: آیا پروردگار ماست که ما را مسخره می‌کند(با ما شوخی می‌کند)، یا به ما دیوانگی روی داده است. پس صدای معلم آنها را خطاب کرد که نترسید، من او هستم، آیا نمی‌بینید؟! و چون حواری به راه رفتن شروع کرد، دید باد سختی می‌وزد، و ترسید و نزدیک بود غرق شود، پس فریاد زد پروردگارش را و از او استعانت جست. پس دست راست خود را به سوی او دراز کرد و به او گفت: ای کم ایمان! این جزای شک‌کنندگان است... .»
در این صفحات، در جاهایی که از الفاظ قرآن کریم کمتر استفاده شده است، جملات آن به صورت مهمل، بی‌محتوا و خنده‌آور، شبیه گفتار بذله‌گویان است.
این جملات بی محتوا و پوچ ، شاستگی آن را ندارند که در تمام جوانب مورد بحث قرار گیرند، زیرا بی‌محتوایی و سبکی آن‌ها با کمترین دقت و توجه‌ای، بر همگان روشن است. آنچه این نویسندگان مسیحی به عنوان تحدی در عصر اینترنت ساخته‌اند، همانند آیات مسیلمه‌ی کذاب در زمان پیامبر اسلام است. آنان تصور می‌کنند که تنها وزن، آهنگ و وجود فواصل بین دو جمله، در تحدی کافی است، در حالی‌که از شرایط تحدی، رفعت معانی، شیرینی جمله‌ها و جذابیت کلام است که این نویسندگان از آن غافل شده‌اند.
آری، کسانی که یک رشته الفاظ بی‌معنا  و مهمل را به بافته و خواسته باشند به مقابله با قرآن برخیزند، نتیجه‌ای جز رسوایی عاید آنان نمی‌گردد و در واقع بهترین مصداق این شعر هستند:


ای مگس، عرصه‌ی سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری

 

 

   به تحقیق قرآن، کتاب ارجمند و پیروز است. باطل نه از پیش رو می‌تواند به آن لطمه بزند و نه از پشت‌سر مورد هجمه قرار می‌دهد.

(سوره‌ی فصلت«41»، آیات 40 و 41)

 آیه یاد شده به معنای انصراف دشمن از تحریف نیست؛بدین معنا که خداوند در قلب دشمن تصرف کرده و آنان را از تحریف بازدارد! بلکه مفهوم آیه از عجز و ناتوانی دشمن در جهت تحریف پرده برمی‌دارد، چرا که اگر جمله و سطری را از قرآن حذف کنیم و یا بر آن بیفزائیم

، مانند وصله‌ی کهنه‌ای که به بهترین پارچه زده شده باشد، محسوس و مشهود خواهد بود. پیرامون این مطلب در سایت مرکز مطالعات و تحقیقات فرامرزی گفتمان اسلام که به زودی افتتاح می‌شود بیشتر خواهم نوشت.

، مانند وصله‌ی کهنه‌ای که به بهترین پارچه زده شده باشد، محسوس و مشهود خواهد بود. پیرامون این مطلب در سایت مرکز مطالعات و تحقیقات فرامرزی گفتمان اسلام که به زودی افتتاح می‌شود بیشتر خواهم نوشت.

، مانند وصله‌ی کهنه‌ای که به بهترین پارچه زده شده باشد، محسوس و مشهود خواهد بود. پیرامون این مطلب در سایت مرکز مطالعات و تحقیقات فرامرزی گفتمان اسلام که به زودی افتتاح می‌شود بیشتر خواهم نوشت.

 

        

 

[ ٢:٤٤ ‎ق.ظ ]   [ بابک اسماعیلی ]   [ لینک مطلب

موضوع نوشتار: دین و مذهب و موضوع نوشتار: صهیونیست



[ Home | Archives | E-mail ]


POWERED BY
PERSIANBLOG


  RSS 2.0  

 

 

Copyright © 2004-2007 Babak Esmaeili. All rights reserved. Design by Zolfesokhan
NOTICE: May not be duplicated or distributed in any form unless with prior consent.
 

تمام حقوق مربوط به ا‌ین صفحه، متعلق به بابک اسماعیلی  است. هرگونه برداشت و بازنشر نوشته‌های ا‌ین صفحه منوط به در‌یافت اجازه از صاحب ا‌ین تارنما می باشد.